Oktober Koning van Pamela Sharon

03-11-2022

Afgelopen maand heb ik Oktober Koning van Pamela Sharon gelezen. Eerst wil ik Hamleybooks bedanken voor dit schitterend exemplaar. Het cover design is een pareltje in mijn boekenkast. De verwijzingen naar het verhaal vind ik fantastisch.

Zoals je kan zien aan de vele 'annotating tabs' die ik gebruikt heb, vond ik dit een geweldig boek.

Tien miljoen euro

Tien opdrachten

Vier spelers

Eén winnaar

Wie wordt De Oktober Koning?

In dit verhaal volgen we:

Mara: een leerkracht en alleenstaande moeder van twee kinderen.
Dex: probeert een beter leven voor zichzelf op te bouwen nadat hij zijn moeder verloren heeft.
Julia: weet met moeite haar hoofd boven water te houden nadat haar man hun fortuin erdoor gejaagd heeft.
Vincent: wil ontsnappen aan de sleur van zijn leven.

Elk van hen heeft een uitnodiging gekregen om deel te nemen aan De Oktober Koning, een mysterieus spel waarbij de winnaar kans maakt op 10 miljoen.

Hoe ver zou jij gaan voor tien miljoen?

Toen ik las dat dit boek iets voor fans was van Squid Game was ik onmiddellijk geïnteresseerd. Squid Game was vorig jaar één van mijn favoriete series. Het hield me in de ban en dat heeft Oktober Koning zeker en vast gemeen met de Netflix serie, dit boek laat je niet los.

Alleen zou ik Pamela Sharon haar werk te kort doen, mocht ik het alleen vergelijken met de Netflix serie. De personages zijn goed uitgewerkt en de deelnemers lijken uit het echte leven gegrepen. Elk personage voelt aan als een uniek individu met zijn eigen motivaties.

De verhaallijnen zijn naadloos met elkaar verweven. Het boek leest als een trein. Tijdens het lezen leek het alsof ik naar een thrillerserie aan het kijken was waarbij ik na ieder hoofdstuk het gevoel had dat ik een nieuwe aflevering wou kijken.

Hou je van fast paced thrillers met 'morally grey characters'?

Dan is Oktober Koning zeker iets voor jou!

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin