De liefdeshypothese van Ali Hazelwood

15-09-2022

Deze week heb ik 'De liefdehypothesis' gelezen, geschreven door Ali Hazelwood. Dit boek stond al een tijdje op mijn 'to-be-read pile'. Toen ik deze prachtige editie van The House of Books zag, kon ik niet anders dan deze aankopen. Mijn verwachtingen voor deze BookTok favoriet wan groot en Ali Hazelwood heeft deze zeker en vast ingelost. Dit kunnen de vele 'annotating tabs' die je kan zien bevestigen. Ik kon het boek gewoon niet neerleggen.


In het verhaal volg je promovendus Olive Smith die door een misverstand met haar vriendin Ahn plotseling gedwongen wordt om een relatie te faken en dit met de eerste man die ze tegenkomt: Adam Carlsen. Hij is een jonge professor die gevreesd wordt door andere promovendi vanwege zijn vijandige en onbenaderbare uitstraling.


Toch was Aam Carlsen één van mijn favoriete personages. Ik heb vaak met zijn droge humor gelachen en ik smolt helemaal voor de 'the grumpy/sunshine trope' in het boek. In het boek wordt hij beschreven als de laboratorium tiran. Een reputatie die de meeste mensen aan Stanford enkel kunnen beamen. Dit geldt echter niet voor Olive. Hij is begripvol, geduldig en trakteert haar op de meest suikerzoete koffie's.


Olive Smith is voor mij een herkenbaar hoofdpersonage dat worstelt met haar eigen onzekerheden in de intimiderende wetenschappelijke wereld. Ze is verlegen en 'awkward' maar ook grappig, intelligent en dapper. Haar vriendschappen met Malcolm en Ahn werden mooi beschreven.


Wanneer Olive en Adam starten met 'fake' daten, elk met hun eigen motief, start een reeks van complexe situaties die het gevolg zijn van verkeerde veronderstellingen en miscommunicaties. Naast het fake daten volg je ook Olive haar promotietraject. Hierbij kom je meer te weten over de universiteit zelf en de werking van de academische wereld. De afwisseling tussen deze twee verhaallijnen zorgde ervoor dat ik verder wou blijven verder lezen.


De liefdeshypothese is één van mijn favoriete boeken die ik dit jaar gelezen heb en ik kan niet wachten om Ali Hazelwood haar nieuwste boek te lezen: Love on the brain.


Vergeet zeker niet het bonushoofdstuk te downloaden hierin lees je een hoofdstuk uit Adam zijn POV.



De originele flaptekst: 

As a third-year Ph.D. candidate, Olive Smith doesn't believe in lasting romantic relationships--but her best friend does, and that's what got her into this situation. Convincing Anh that Olive is dating and well on her way to a happily ever after was always going to take more than hand-wavy Jedi mind tricks: Scientists require proof. So, like any self-respecting biologist, Olive panics and kisses the first man she sees.
That man is none other than Adam Carlsen, a young hotshot professor--and well-known ass. Which is why Olive is positively floored when Stanford's reigning lab tyrant agrees to keep her charade a secret and be her fake boyfriend. But when a big science conference goes haywire, putting Olive's career on the Bunsen burner, Adam surprises her again with his unyielding support and even more unyielding... six-pack abs.
Suddenly their little experiment feels dangerously close to combustion. And Olive discovers that the only thing more complicated than a hypothesis on love is putting her own heart under the microscope.

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin